Bogdan Dziworski na nowojorskich targach AIPAD!

Z przyjemnością zawiadamiamy, iż od dzisiaj fotografie Bogdana Dziworskiego goszczą na targach AIPAD w Nowym Jorku. Zdjęcia są reprezentowane przez Duncan Miller Gallery. Wydarzenie potrwa do końca niedzieli 7 kwietnia.

 

AIPAD, Stanowisko Bogdana Dziworskiego

AIPAD, Stanowisko Bogdana Dziworskiego

Association of International Photography Art Dealers to jedna z najbardziej prestiżowych cyklicznych imprez fotograficznych na świecie. AIPAD oferuje publiczności możliwość zapoznania się z szerokim wachlarzem mistrzowskich prac: współczesnymi czy XIX-wiecznymi zdjęciami, a także ze sztuką wideo i nowymi mediami.

AIPAD, Stanowisko Bogdana Dziworskiego

AIPAD, Stanowisko Bogdana Dziworskiego

AIPAD zostało zorganizowane w 1979 roku. Z członkami w Stanach Zjednoczonych, Australii, Kanadzie, Europie i Japonii stowarzyszenie stało się jednoczącą siłą w dziedzinie fotografii. AIPAD zajmuje się tworzeniem i utrzymywaniem wysokich standardów w procesach związanych z wystawianiem, kupowaniem i sprzedażą fotografii jako dzieł sztuki.

Targi AIPAD

Targi AIPAD

Ponadto AIPAD utrzymuje wysokie standardy etyczne, buduje oraz scala środowisko fotograficzne, zachęca do publicznego uznania fotografii jako sztuki, zajmuje się prawami fotografów i kolekcjonerów oraz działa na rzecz zwiększenia zaufania społeczeństwa do fotografii. Członkowie stowarzyszenia w ramach swojej działalności organizują wystawy, wykłady, ekspertyzy i profesjonalne konsultacje; na co dzień zachęcają do wspierania fotografii artystycznej. Poprzez odpowiednią komunikację i edukację AIPAD zwiększa zaufanie społeczeństwa, muzeów, instytucji i innych do aktywnego uczestnictwa na rynku fotograficznym.

Untitled #34, Lodz, Poland, 1966, Bogdan Dziworski

Untitled #34, Lodz, Poland, 1966, Bogdan Dziworski

Reprezentowane fotografie Bogdana Dziworskiego należą do kanonu polskiej fotografii powojennej. To czarno-białe ujęcia, klasyczne w formie i treści wyrazu. Przedstawiają chwile z życia zwykłych ludzi: młodych i starych, ładnych i brzydkich, w pracy czy podczas zabawy. Prezentowane zdjęcia to niezwykły obraz polskiego społeczeństwa lat 60, 70 i 80.

Bogdan Dziworski z zawodu jest operatorem i twórcą filmowych dokumentów. Jego zdjęcia przypominają niejednokrotnie kadry z monochromatycznych filmów Polskiej Szkoły Filmowej: Wajdy, Morgensterna czy Hasa. Nawyki, spojrzenie wyniesione z pracy, z ruchomym obrazem czynią go doskonałym obserwatorem życia i rejestratorem ludzkich zachowań. Fotograf z doskonałą lekkością kadruje rzeczywistość, a przedstawione na zdjęciach sytuacje posiadają trudną do uchwycenia aurę, o której pisał Walter Benjamin w „Małej historii fotografii”. W efekcie każde zdjęcie to mini opowieść, która stanowi poetycką lub zabawną anegdotę.

fot. Bogdan Dziworski

fot. Bogdan Dziworski

Twórczość Bogdana Dziworskiego to nie tylko fotografia uliczna i reportaż z drugiej połowy XX wieku. To również realizowany konsekwentnie, przez dekady, projekt cechujący się ogromnym ładunkiem emocjonalnym. Zdjęcia Dziworskiego mają również znaczenie historyczne i poznawcze. Wiele kadrów z jego fotograficznego zapisu, tworzonego trochę jakby, przy okazji, przez lata nie ujrzało światła dziennego. Pierwszy album pod tytułem „My View” ukazał się w 1981 roku, w Wiedniu. Kolejny powstał dopiero w latach 90. Wówczas zorganizowano również kameralne wystawy: w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i Częstochowie.

Targi AIPAD4 – 7, 2019
Pier 94 | Nowy Jork

Duncan Miller Gallery